Projecten

Straatintimidatie Veenendaal

Straatintimidatie Veenendaal

Ben jij een grote? Met dit opvallend beeld gaat Veenendaal de strijd aan tegen gesis en geïntimideer op straat. De gedragsstrategie is ontwikkeld door een team met twee gedragspsychologen. Samen met hen is de juiste aanpak voor de campagne kozen. De gemeente wilde ook een variant voor ‘slachtoffers’ en dat is de variant met de…

Doe het zero

Doe het zero

Iets leveren in de binnenstad? Doe het zero. Vanaf 1 januari 2025 komen er zero-emissiezones in de binnensteden. Ondernemers mogen niet meer met een brandstofbusje naar hun klus of iets afleveren in de binnensteden. Hoe vertel je dat ondernemers die niet op deze maatregel zitten te wachten? Samen met twee gedragswetenschappers hebben we eerst een…

Vuurwerkcampagne

Vuurwerkcampagne

Meer wauw, minder auw Leuke traditie maar er vielen iets te veel gewonden tijdens oud en nieuw. Tijd voor nieuwe regels. Minder knallen en meer sier, kort samengevat. Niet echt een maatregel waar de pyro-lover op zit te wachten. In de aanloop naar deze campagne is een aanpak gekozen samen met gedragswetenschappers. Een aanpak waarbij…

KNVB 7 tegen 7

KNVB 7 tegen 7

Alleen maar voordelen Voetbal is een spel van 11 tegen 11…..maar ook dat verandert. Boven de 18 jaar is het lastig om een team van 11 spelers bij elkaar te krijgen elke week. Daarom stimuleert de KNVB om na je 18e 7 tegen 7 te gaan spelen. Dat heeft alleen maar voordelen namelijk. Minder shirtjes…

Leen Bakker & Kwantum

Leen Bakker & Kwantum

Zonder jou geen bed IT’ers zijn belangrijk en al helemaal bij Leen Bakker en Kwantum. Opdracht: ontwikkel een visueel aantrekkelijke online campagne om nieuwe IT’ers te werven. Leen Bakker en Kwantum wilden in de campagne laten zien hoe belangrijk je als IT’ers voor ze bent. Zonder jou geen bed, tuinstoel of sofa in je huis….

Youth Olympic Games

Youth Olympic Games

Kom kijken naar de grote talenten De olympische spelen voor jonge talenten, dat is EYOF. De activatiecampagne had als doel om meer bezoekers naar de wedstrijden te krijgen. Utrecht is het decor voor deze Olympische Spelen en is dat ook in de campagne. In de campagne zien we de grote talenten op bekende plekken in…

Branding Universiteitskwartier

Branding Universiteitskwartier

…tot over een kwartier Het Universiteitskwartier is een gebied in Utrecht met hippe koffietentjes, restaurantjes en kleine winkeltjes zoals een zilversmid. Opdracht was om meer mensen vanuit het centrum naar het kwartier te krijgen. Het voorstel bestond uit twee delen: branding en activatie. BrandingVoor de branding is een logo met pay-off ontwikkeld: de leukste zijstraat…

Cruyff Sports

Cruyff Sports

SEO-teksten voor web en promotion mails Schrijven voor Cruyff Sports. Daar hoef ik geen 14 keer over na te denken. Voor dit merk schreef ik SEO teksten voor de website en voor verschillende online acties, zoals de city packs met shirts met steden waarmee Johan een warme band had, zoals met Manchester en Liverpool.

Pay-offs

Pay-offs

Als het kort moet Niets leukers dan het ontwikkelen van een pay-off. Voor Explain* bijvoorbeeld. Toen ik vroeg om kort te vertellen wat zij deden, kreeg ik het antwoord: ‘dat past niet op één A4′. Uiteindelijk beeld het in drie woorden te kunnen: Ieder z’n vak. *Explain definieert de eisen voor een bepaald beroep. Stel…

Website Doe het Zero

Website Doe het Zero

Een maatregel die je niet hoort aankomen De zero-emissie binnensteden komen eraan. Naast de campagne schreef ik de website voor de mkb’ers. Met handige rekenmodule en alle subsidies en fiscale voordelen op een rij, als je overstapt naar een elektrische bestelbus. Met SEO schrijven had ik al ervaring maar deze site bracht weer iets nieuws….