Branding Universiteitskwartier
…tot over een kwartier
Het Universiteitskwartier is een gebied in Utrecht met hippe koffietentjes, restaurantjes en kleine winkeltjes zoals een zilversmid. Opdracht was om meer mensen vanuit het centrum naar het kwartier te krijgen. Het voorstel bestond uit twee delen: branding en activatie.
Branding
Voor de branding is een logo met pay-off ontwikkeld: de leukste zijstraat van Utrecht. Etalagestickers om de winkels te branden die in het gebied zitten. Een boekje dat gratis te krijgen is met daarin de leukste plekken van het Universiteitskwartier en website. Guerilla: alle straatnamen in het kwartier krijgen een opvallende toevoeging: de leukste zijstraat van Utrecht.
Activatie
De activatiecampagne kreeg het thema : ’tot over een kwartier’. Vintage jurkje? Tot over een kwartier. Springrolls? Tot over een kwartier. Streetvertising in andere delen van Utrecht als activatie om naar het leukste stukje Utrecht te komen. Geotargeting social media ads voor dagjesmensen die in de binnenstad van Utrecht zijn.
Skills
Conceptontwikkeling
Copywriting
Artdirection
Ndoc