Campagnes

Straatintimidatie Veenendaal

Straatintimidatie Veenendaal

Ben jij een grote? Met dit opvallend beeld gaat Veenendaal de strijd aan tegen gesis en geïntimideer op straat. De gedragsstrategie is ontwikkeld door een team met twee gedragspsychologen. Samen met hen is de juiste aanpak voor de campagne kozen. De gemeente wilde ook een variant voor ‘slachtoffers’ en dat is de variant met de…

Doe het zero

Doe het zero

Iets leveren in de binnenstad? Doe het zero. Vanaf 1 januari 2025 komen er zero-emissiezones in de binnensteden. Ondernemers mogen niet meer met een brandstofbusje naar hun klus of iets afleveren in de binnensteden. Hoe vertel je dat ondernemers die niet op deze maatregel zitten te wachten? Samen met twee gedragswetenschappers hebben we eerst een…

Vuurwerkcampagne

Vuurwerkcampagne

Meer wauw, minder auw Leuke traditie maar er vielen iets te veel gewonden tijdens oud en nieuw. Tijd voor nieuwe regels. Minder knallen en meer sier, kort samengevat. Niet echt een maatregel waar de pyro-lover op zit te wachten. In de aanloop naar deze campagne is een aanpak gekozen samen met gedragswetenschappers. Een aanpak waarbij…

KNVB 7 tegen 7

KNVB 7 tegen 7

Alleen maar voordelen Voetbal is een spel van 11 tegen 11…..maar ook dat verandert. Boven de 18 jaar is het lastig om een team van 11 spelers bij elkaar te krijgen elke week. Daarom stimuleert de KNVB om na je 18e 7 tegen 7 te gaan spelen. Dat heeft alleen maar voordelen namelijk. Minder shirtjes…

Leen Bakker & Kwantum

Leen Bakker & Kwantum

Zonder jou geen bed IT’ers zijn belangrijk en al helemaal bij Leen Bakker en Kwantum. Opdracht: ontwikkel een visueel aantrekkelijke online campagne om nieuwe IT’ers te werven. Leen Bakker en Kwantum wilden in de campagne laten zien hoe belangrijk je als IT’ers voor ze bent. Zonder jou geen bed, tuinstoel of sofa in je huis….

Youth Olympic Games

Youth Olympic Games

Kom kijken naar de grote talenten De olympische spelen voor jonge talenten, dat is EYOF. De activatiecampagne had als doel om meer bezoekers naar de wedstrijden te krijgen. Utrecht is het decor voor deze Olympische Spelen en is dat ook in de campagne. In de campagne zien we de grote talenten op bekende plekken in…

Branding Universiteitskwartier

Branding Universiteitskwartier

…tot over een kwartier Het Universiteitskwartier is een gebied in Utrecht met hippe koffietentjes, restaurantjes en kleine winkeltjes zoals een zilversmid. Opdracht was om meer mensen vanuit het centrum naar het kwartier te krijgen. Het voorstel bestond uit twee delen: branding en activatie. BrandingVoor de branding is een logo met pay-off ontwikkeld: de leukste zijstraat…

Avri afvalscheiden

Avri afvalscheiden

Jij het soepie. Wij het blik. Avri is de afvalverwerker in Rivierenland. Zij wilden graag een positieve campagne waarin burgers gemotiveerd worden om afval te scheiden. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met een gedragswetenschapper die inzicht had in gedragbeïnvloedende technieken in campagnes. Zo zie je bijvoorbeeld in elke uiting rechtsonder ‘het gewenste gedrag’. De…

Waterschap Rivierenland

Waterschap Rivierenland

Hoe bereik je generatie Netflix? Het klimaat verandert. Een dijkdoorbraak is niet alleen een scenario voor Netflix. Het kan je echt natte voeten opleveren. Het waterschap wilde bewustwording creëren bij deze doelgroep dat wel prettig leven dankzij onze dijken maar als er iets gebeurt kan dat voor wateroverlast zorgen. Hoe konden we deze doelgroep beter…

TIAS coporate

TIAS coporate

Nieuwe tijden. Nieuwe managers. Veranderingen volgen elkaar steeds sneller op. Robotisering, internet of things, outsourcing: hoe blijf je als manager bij met al die ontwikkelingen? Door een opleiding bij TIAS te volgen natuurlijk. Skills ConceptontwikkelingCopywritingArtdirection Client TIAS